Soms kies ik de plek waar ik ga schilderen niet omdat het onderwerp mij aantrekt maar vooral of er veel publiek voorbij komt. Dat is ook belangrijk. De beperking in keuze wat te schilderen op zo’n moment zie ik toch niet als belemmering. Want feitelijk zou je uit elk onderwerp een goed schilderij moeten kunnen halen.
Tijdens een schilderles die ik een tijdje gelden heb gegeven heb ik het schilderij van het Raadhuis geschilderd om te laten zien hoe ik een schilderij opbouw. Later die dag heb ik er verder aan gewerkt. Er werd toen druk getrouwd en ik heb die bewegingen erbij geschilderd.
Het schilderij van de gang van Pulchri heb ik tijdens de museumnacht geschilderd en de deur tijdens de opening van de expositie in de Paauw.
Interieur met geopende deuren (45×35) olie verf op doek
Raadhuis tijdens trouwdag (47×33) olie verf op doek
Pulchri tijdens de museumnacht (45×35) olie verf op doek
———————
Sometimes I do not choose the place where I’m going to paint because the subject attracts me but because of the large number of people passing by. That can be important too. I do not see the limitation in choosing what to paint at such a moment as an obstacle. Because in fact, you should be able to make a good painting out each topic.
During a painting class I gave a while ago I did the painting of the Town Hall to show how I build up a painting. Later that day I’ve worked on it further. There were a lot of marriages and I painted those movements in the painting.
The painting of the hallway of Pulchri I painted during the Museum Night and the door during the opening of the exhibition in the Paauw.